Wednesday, July 30, 2008

စပ္စုပါ ..။

အေဖ : မင္း စပ္စပ္စုစုေတြ သိပ္မလုပ္နဲ႕ေနာ္ ..
အေမ : သား .. ကိုယ္နဲ႕ မဆုိင္ တာေတြ မစပ္စုနဲ႕ .. ခပ္ေ၀း ေ၀းေန ..
ဆရာမ : ဒီကေလး .. ေတာ္ေတာ္ အေမး အျမန္း ထူပါလား .. သင္ခန္း စာနဲ႕ မဆိုင္တာ မေျပာ နဲ႕အံုး ..
..
.
မွတ္မိ သေလာက္ .. က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က သိပ္ကုိ စပ္စပ္ စုစု ႏုိင္ခဲ့ဖူး ပါတယ္ ..။ ကေလး ဆိုေတာ့ လည္း သိၾကတဲ့ အတိုင္း ပဲ ေပါ့ဗ်ာ ..။ အသစ္ အဆန္းေလး မျမင္ လုိက္နဲ႕ .. ဒါက ဘာလဲ .. ဒါကုိ ဘယ္လို လုပ္ တာလဲ .. ဟုိလို လုပ္လို႕ မရ ဘူးလား .. ဒီလုိ လုပ္ၾကည့္ လုိက္ရ မလား ..ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ ေျပာ ရံု မကဘူး .. စမ္းသတ္ဖုိ႕ လက္ကပါ အလုိလို ေရာက္ ျပီး သား ..။ ဒီေတာ့ .. အုပ္ထိန္း သူေတြ ချမာ .. က်ေနာ္ စပ္စု သမွ်ကုိ စိတ္ညစ္ ၾကတာ ေပါ့ဗ်ာ ..။ စိတ္ညစ္ တယ္ ဆုိတာက က်ေနာ့္ ဦးေႏွာက္ ေသးေသး ေလးနဲ႕ ေပါက္တီး ေပါက္ရွာ စဥ္းစား မိတာ ေတြကို ေမးလို႕ ..။ ဒီေတာ့ သူတို႕လည္း အားလံုးေတာ့ ဘယ္ ေျပာျပ ႏုိင္ပါ့မလဲ .. သူတို႕ သိသ ေလာက္ေပါ့ ..။ ေနာက္ျပီး .. လူၾကီး ေတြ ဆုိတာက လူမႈေရး .. စီးပြား ေရး .. က်န္းမာ ေရး .. ႏုိင္င ံေရးေတြ ေၾကာင့္ .. သူတုိ႕ စိတ္ေတြမွာ အျမဲ အံု႕မိႈင္း ေနတတ္ တာကိုး ..။
က်ေနာ္ ေမးမိတာ ရာသီ မေကာင္း ခ်ိန္ ဆုိရင္ ေတာ့ .. က်ေနာ္ လုိခ်င္တဲ့ အေျဖ ရဖို႕ ေနေန .. အဆူ မခံ ရရင္ ေတာင္ ကံေကာင္းေပါ့ ..။ တခါတေလ လည္း .. သူတို႕ မသိ တာေတြ ကို ဆက္ မေမး ႏိုင္ေအာင္ .. လူၾကီး အာဏာနဲ႕ ခပ္တည္ တည္ ေအာ္ ေငါက္ တတ္ပါ ေသးတယ္ ..။ အင္း .. လူၾကီး ေတြ ဆုိေတာ့ လည္း ဗ်ာ ..။
ကေလးေတြ စပ္စု ၾကပါတယ္ ..။ ဘာလို႕ လည္း ဆုိေတာ့ .. ဦးေႏွာက္ ေတြ စတင္ ဖြံ႕ျဖိဳး လာတာ ေၾကာင့္ ပါ ..။ ဖြ႕ံျဖိဳး လာတဲ့ ဦးေႏွာက္ ေလးေတြ ဟာ သိခ်င္ .. တတ္ခ်င္ .. စူးစမ္း ခ်င္ စိတ္ေလး ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္ ေနတတ္ ပါတယ္ ..။ အဲဒီ စူးစမ္းတဲ့ စိတ္ေလး ေတြရဲ႕ တြန္းပို႕ မႈေၾကာင့္ ထူးဆန္း မႈေတြ ျပည့္ႏွက္ ေနတဲ့ .. သူစိမ္း ဆန္ဆန္ ေလာက ၾကီးကို ေမးခြန္း ေတြ ထုတ္ခ်င္ လာတယ္ ..။ ဒီ့ထက္ ပိုျပီးေတာ့ .. ကိုယ္ ပုိင္ ဖန္တီး မႈေတြ ကမၻာ ေလာကၾကီး ထဲ ပစ္ခ် ထည့္သြင္း ခ်င္လာ တယ္ ..။ ဒါမွလည္း .. ဒီကမၻာၾကီးက ကုိယ္နဲ႕ နီးစပ္ ပတ္သတ္ လာတယ္လို႕ ခံစားမိတာကိုး ..။ လူသားရဲ႕ စရုိက္ လကၡဏာေတြ ျပသ ခ်င္လာ တာ မ်ိဳး ေပါ့ဗ်ာ ..။
စူးစမ္းတယ္ ..
ဆန္းစစ္တယ္ ..
ဆင္ျခင္တယ္ ..
ေ၀ဖန္တယ္ ..
သံုးသပ္တယ္ ..
အသစ္နဲ႕ အေဟာင္း ေရာစပ္တယ္ ..
ေလ့လာတယ္ ..
အဆန္းထြင္တယ္ ..
ဒါေတြ အားလံုးကလည္း .. အသက္ ၾကီးမွ .. ၀ုန္းကနဲ ဒိုင္းကနဲ တတ္သြား သိသြား တာမ်ိဳး မဟုတ္ ဖူးေလ ..။ ကေလး ဘ၀ ကတည္းက စျပီး သိစိတ္နဲ႕ မသိစိတ္မွာ .. ေနရာယူ သိုေလွာင္ လုိ႕ ရလာတဲ့ ဖြံ႕ျဖိဳး မႈေတြ .. အေလ့ အက်င့္ မ်ိဳးေတြ ပါ..။ အသက္ ငယ္လို႕ မစူးစမ္း ရဘူး .. မေလ့လာ ရဘူး .. မဆန္းသစ္ ရဘူးလို႕ .. မဟုတ္ ပါဘူး .. အသက္ ၾကီးလုိ႕ လည္း အကုန္ သိေနျပီ .. ဆန္းစစ္ စရာ မလို ေတာ့ဘူး .. စူးစမ္း တာေတြ ရပ္ပစ္ လုိက္ေတာ့ .. ေလ့လာ စရာ ကုန္ေနျပီ ..ဆုိရင္လည္း မွားသြား မွာေပါ့ ..။ ဒီ စိတ္ အေျခ အေန ေတြဟာ .. အသက္ အရြယ္ တိုင္းမွာ ျဖစ္ေပၚ ေနေလ့ .. ျဖစ္ေပၚ ေနတတ္တာ .. သဘာ၀ပါ ..။
ပညာေရး ဆိုင္ရာ စိတ္ ပညာရွင္ ေတြက ေတာ့ .. တုိးတက္ျခင္း ဆိုတာကိုက .. ေမြးကင္းစ ကေန ေသဆံုး တဲ့ အထိ .. အခ်ိန္ နာရီ စကၠန္႕တုိင္း ျဖစ္ေပၚ ေျပာင္းလဲ ေနတဲ့ ဖံြ႕ျဖိဳး ရွင္သန္မႈပါ ..တဲ့ ..။ ဒီ ဖြ႕ံျဖိဳး မႈဟာ အသက္ အရြယ္ အပုိင္း အျခားတခုမွာ ရပ္တန္႕ သြားတတ္ တာမိ်ဳး မဟုတ္ပါဘူး ..တဲ့ ..။ ကမၻာေပၚက တပိုင္း တစ လြတ္လပ္ တဲ့ ႏိုင္ငံ ေတြမွာ ေတာ့ .. ဒီကိစၥကို စနစ္ တက် ေလ့လာ ျပီး .. ကေလး ေတြရဲ႕ စူးစမ္း ခ်င္စိတ္ ေတြ .. တီထြင္ ခ်င္စိတ္ ေတြကုိ ပ်ိဳး ေထာင္ ေပးၾကတယ္ .. လမ္းမွန္ ေရာက္ေအာင္ ေနရာ ခ်ေပး ၾကတယ္ ..။ တကယ္ပဲ လူ႕ ေလာက ၾကီး ေကာင္းက်ိဳး အတြက္ ဆိုရင္ ဒီလုိ အေျခခံေကာင္း ေတြ မျဖစ္ မေန လိုအပ္ ပါတယ္ ..။
စူးစမ္း ခ်င္စိတ္ အျပည့္နဲ႕ ကေလး ေတြ ကမွ .. အနာဂတ္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ .. ေတာက္ပတဲ့ ၾကယ္ပြင့္ေတြပါ ..
အဲ .. ဒါေပမယ့္ .. က်ေနာ္တို႕ ရြာက လူေတြ ကေတာ့ .. ခပ္တည္ တည္ပဲ .. ဒီလုိ စိတ္အေရာင္ ေတြ ေပၚလာ ရင္ .. စပ္စပ္ စုစု ..လို႕ နာမည္ဆိုး တခုကို ခပ္ ျမန္ျမန္ ပဲ ေပးလိုက္ ၾကပါတယ္ ..။ ဆက္ျပီး မစပ္စု ေအာင္လည္း အစြမ္းကုန္ တားျမစ္ ပိတ္ဆို႕ ၾကပါ ေတာ့တယ္ ..။ မိသား စု၀င္ ေတြက စျပီး .. ပတ္၀န္း က်င္ အသိုင္း အ၀ုိင္း တခုလံုးနဲ႕ က်ေနာ္ တို႕ကို အသိ ပညာ ဥာဏ္ေတြ ဖြင့္ေပး ေနတဲ့ .. ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြ အဆံုးေပါ့ဗ်ာ ..။ ဒီေတာ့လည္း .. မစပ္စုရဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ .. စဥ္းစား ဆင္ျခင္ စိတ္ေတြေရာ .. သစ္လြင္ ဖန္တီးခ်င္ စိတ္ေတြေရာ .. စုန္းစုန္ နစ္ျမဳပ္ ကုန္တာေပါ့ ..။ ဒီလိုနဲ႕ .. အခြင့္ အေျခ အေန မေပးတဲ့ .. က်ေနာ္တို႕ ပတ္၀န္းက်င္ တေက်ာ က အနာဂတ္ ၾကယ္ပြင့္ေတြ ချမာ ေတာ့ .. ေျဖာက္ဆိပ္ ၾကယ္ေတြအလား .. ကုိယ္ေယာင္ ကုိယ္၀ါေတြ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္ ၾကပါ ေတာ့ တယ္ ..။
က်ေနာ္တို႕ ေလးတန္း ေက်ာင္းသား ဘ၀တုန္းက .. ဆရာမ ဖတ္ျပ ေနတဲ့ .. ကဗ်ာ ကုိစိတ္ မ၀င္ စားေတာ့ .. က်ေနာ္တို႕ .. ပန္းခ်ီ ဆဲြပါတယ္ (ကေလး ပန္းခ်ီ ေပါ့ဗ်ာ) ..။ ကဗ်ာ စာသား ေတြကို ပန္းခ်ီ အျဖစ္ ေရးျခစ္ ေျပာင္းလဲ ၾကည့္ၾက ပါတယ္ ..။ ေနာက္ေတာ့ .. ထမင္းဗူးထဲက ဟင္းလက္က်န္ ဆီေတြနဲ႕ သုတ္ ပါ တယ္ ..။ ျပီးမွ အေရာင္ ျခယ္ပါတယ္ ..။ ေနာက္ဆံုးမွာ .. ရလာတဲ့ ပန္းခ်ီေလး က က်ေနာ္တို႕ တဖဲြ႕လံုးကို စာဖတ္ ဖို႕ တြန္းအား ေပးတယ္..။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ဖန္တီး ထားေတာ့ ကဗ်ာ့စာသား ေတြနဲ႕ စိမ္းမေန ေတာ့ ဘူး ..။ က်ေနာ္တို႕ ကိုယ္တုိင္ပဲ အဲဒီ ကဗ်ာ ေရးသူ ေနရာမွာ ေရာက္ ေနသ လိုလုိ ဆိုေတာ့ .. စာဖတ္ ခ်င္ စိတ္ ေလးကို ႏႈိးဆြ ေပးႏုိင္ တာေပါ့ ..။ ဒါေပမယ့္ .. က်ေနာ္တုိ႕ ပန္းခ်ီကား စာရြက္ေလးကို တေယာက္ လက္ တေယာက္ ေျပာင္းျပီး ေက်နပ္ ေနၾက တုန္းမွာပဲ .. ဆရာမ ျမင္သြား ျပီး .. က်ေနာ္တို႕ တအုပ္လံုးကို စည္းကမ္း မသိတဲ့ ကေလးေတြ ဆိုျပီး .. အတန္း အျပင္မွာ ဒိုက္ထုိး ခိုင္းပါ တယ္ ..။ ဒဏ္ေပး ခံရတာ က်ေနာ္တုိ႕ အတြက္ အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး ..။ ဒါေပမယ့္ ဆရာမ ကိုယ္တိုင္က တပည့္ေတြရဲ႕ ဆန္းသစ္တဲ့ အေတြးေလးေတြကို နားလည္ မေပးႏိုင္တာ ကေတာ့ ၀မ္းနည္း စရာ ေကာင္းတဲ့ ထူးဆန္း မႈပါ ..။
ေနာက္တခု ၾကံဳဖူး တာက .. က်ေနာ္တုိ႕ ေျခာက္တန္းႏွစ္မွာ ေက်ာင္းသား ေတြ တန္းစီ ဆႏၵ ျပၾက ပါတယ္ .. က်ေနာ္တို႕ စာသင္ခန္းနဲ႕ နီးတဲ့ လမ္းမၾကီး ေပၚကေန ျဖတ္ေလွ်ာက္ သြားၾကေတာ့ .. ထံုးစံ အတိုင္း စပ္စု ခ်င္ၾကတဲ့ ကေလးေတြ ချမာ .. စာသင္ တဲ့ထဲ စိတ္မႏွစ္ ႏုိင္ၾက ေတာ့ပါဘူး ..။ ဆရာမ ကလည္း အျမန္ အဆန္ပဲ အခန္း တံခါးကို ပိတ္ပါတယ္ ..။ က်ေနာ္တို႕မွာ ေမးစရာ ၾကီးၾကီး မားမား ဆိုလို႕ ဆရာမ တေယာက္ ပဲရွိေတာ့ .. အားလံုး တက္ညီ လက္ညီ ၀ုိင္းေမး ၾကတာေပါ့ ..။ တတန္းလံုး .. ပြက္ေလာ ထေန ေတာ့တာ ေပါ့ဗ်ာ ..။ ဆရာမက က်ေနာ္ တို႕ကို အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ရွင္းျပ လိမ့္မယ္လို႕ ထင္မိ တာကိုး ..။ တကယ္ က်ေတာ့ .. ဆရာမက .. တတန္းလံုးကုိ အသံ မထြက္ဖို႕နဲ႕ .. ကုိယ္နဲ႕ မဆိုင္တာေတြ မေမးဖို႕ .. သတိ ေပးျပီး .. က်ေနာ္ တုိ႕ကို ေခါင္းခ်ျပီး အိပ္ေန ခိုင္းပါတယ္ ..။ စာသင္လို႕ မရမယ့္ အတူတူ ေတာ့ ေမးခြန္း ေတြ မေမးၾကပဲ .. အိပ္ေနတာ ပိုေကာင္း မယ္လို႕ .. ဆရာမက သာမရိုးက်ပဲ ေတြးပံုပါ ..။ က်ေနာ္ တုိ႕ထဲက မေနနိုင္ လြန္းလို႕ ေခါင္းေထာင္ မိရင္ေတာ့ .. ဆရာမ ပစ္ေပါက္ လိုက္တဲ့ ေဘာဖ်က္ ၾကီးနဲ႕ မိတ္ဆက္ ၾကရတာ ပါပဲ ..။
နင္တုိ႕ေတြ အသက္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္မွာ .. ငါက စုိးရိမ္လုိ႕ .. လို႕လည္း ေရရြတ္ ေနပါ ေသးတယ္ ..။
က်ေနာ္တုိ႕ ကလည္း ရင္ထဲ ကေန ျပန္ေျပာ ေနမိ ပါတယ္ ..။
ဘာျဖစ္ တယ္ ဆုိတာ ရွင္းျပ ရံုေလးနဲ႕ .. က်ေနာ္တို႕ေတြ ဘယ္လို အႏၱရာယ္ ျဖစ္ႏုိင္ မွာလဲ ..။ က်ေနာ္တို႕ ဘာမွ မသိရ ရင္သာ .. အႏၱရာယ္ ျဖစ္ႏုိင္တာ .. လုိ႕ေလ ..။ အထြန္႕တက္ တယ္ လို႕ ေျပာရင္ လည္း ေျပာလို႕ ရပါတယ္ .. ကေလး ေတြပဲကိုးး ..။
ဒီလိုနဲ႕ပဲ .. က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ သိခ်င္ စိတ္ေတြကို မိ်ဳခ် .. စပ္စုခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြကုိ ထုပ္သိမ္း .. အျဖစ္အပ်က္ ေတြကို မျမင္ခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ လုိ႕ .. လူၾကီးေတြ ေပးတတ္တဲ့ သဘာ၀လြန္ ဆင္ေျခ ေတြကို မစူး မစမ္း ယံုစားရင္း .. အရာ ရာကို အလြယ္တကူ ေၾကာက္လန္႕ ဖယ္ေရွာင္ တတ္တဲ့ အက်င့္ေလး ေတြနဲ႕ပဲ.. ယဥ္ပါး လာပါ ေတာ့တယ္ ..။
တကယ့္ကုိပဲ .. က်ေနာ္တို႕ မိ်ဳးဆက္သစ္ ေတြရဲ႕ အညႊန္႕ တက္စ .. တီထြင္ခ်င္ .. စူးစမ္း ခ်င္ .. ဆန္းစစ္ ခ်င္ စိတ္ေလး ေတြကို .. ဘာမွန္း မသိတာ ေတြကို .. သိေအာင္ လုပ္စရာ လည္း မလို .. လုပ္လည္း မလုပ္ ေစခ်င္ တဲ့ .. ပညာေရး စနစ္နဲ႕ လူ႕ အသိုင္း အ၀ိုင္း တခုလံုး ..က .. တက္ညီ လက္ညီ ၀ုိင္း၀န္း ေခ်မႈန္း ပစ္လုိက္ ၾကပါတယ္ ..။ အခု အထိလည္း .. ေခ်မႈန္း ေနဆဲပါ .. ။ (အားလံုး လို႕ မဆိုလိုပါ .. ခြ်င္းျခက္ ေပါင္း မ်ားစြာ ရွိပါသည္ ..။)
တကယ္ဆို တိရစၦာန္ ေတြလည္း အသိတရား ရွိတဲ့ ဦးေႏွာက္ တခုေတာ့ ပိုင္ဆုိင္ ထားၾက တာပါပဲ ..။ သူတို႕ ၀မ္းျပည့္ေအာင္ .. သူတို႕ နားခို စရာ ရွိေအာင္ .. သူတို႕ အသက္ မေသေအာင္ .. ဒီဦးေနွာက္ေလး ကို သံုးျပီး .. ရွာၾကံ ရွင္သန္ ေနၾက တာပဲေလ ..။ ဒါေပမယ့္ .. က်ေနာ္တို႕က သူတို႕ထက္ အသိဥာဏ္ အဆင့္ .. ပုိျမင့္ တယ္ဆုိ ..။ က်ေနာ္ တို႕မွာ အသိဥာဏ္ေတြ သိုေလွာင္ ထားတဲ့ .. ဦးေႏွာက္ ၾကီးတခု ရွိတယ္ ဆို.. ။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႕ ဦးေႏွာက္ ေတြကို သူတို႕ထက္ ပိုျပီး ျမင့္ျမင့္ မားမား .. မွန္မွန္ ကန္ကန္ အသံုးမခ် သင့္ဖူး လား ..။ ဒီ ဦးေႏွာက္ေတြနဲ႕ ..
ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ဖို႕ လိုတယ္ ..
ဖန္တီး ၾကံဆဖို႕ လိုတယ္ ..
အမွား အမွန္ ေတြကို ဆက္စပ္ ဆင္ျခင္ဖို႕ လိုတယ္ ..
စူးစမ္း ခ်င္ စိတ္ေတြ ပ်ိဳးေထာင္ ဖို႕ လုိတယ္ ..
ျပင္ဆင္ သင့္တာေတြ အတြက္ လမ္းေၾကာင္း သစ္ေတြ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႕ လိုတယ္ ..
သိျပီးရင္း .. သိခ်င္ .. ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ .. ဖြံ႕ျဖိဳး ခုိင္းရမယ္ ..
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တုိက္တြန္းျပီး .. ေလ့လာ သံုးသပ္တတ္တဲ့ စိတ္မ်ိဳးေတြ တည္ေဆာက္ၾကရမယ္ ..
ေနာက္ျပီး .. ဒီစူးစမ္း ဆင္ျခင္မႈေတြ ေနာက္မွာ အလိုလုိ လိုက္ပါ လာမယ့္ .. လူ႕အသုိင္း အ၀ုိင္း အတြက္ လုိအပ္တဲ့ တာ၀န္ေတြ အတြက္ .. အဆင္ သင့္ ျဖစ္ေန ရမယ္ ..။
ပံုစံ ခြက္ေလး ထဲမွာပဲ နစ္ျမဳပ္ ကုန္ဆံုး သြားမယ့္ .. ဦးေႏွာက္ အသံုးျပဳစရာ မလုိတဲ့ ဘ၀မ်ိဳးေတြ .. အျဖစ္ မခံဖို႕ .. က်ေနာ္တို႕ ကုိယ့္ကို ကုိယ္ အရင္ဆံုး ျပန္ဆန္း စစ္ၾကဖို႕ လုိကို လိုအပ္ ေနပါတယ္ ..။
ဒီေတာ့ က်ေနာ္ ေမးခ်င္တာက ..

..
.
သူငယ္ခ်င္း .. မင္းေရာ ဘ၀မွာ တခုခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ .. အခ်ိန္ေပးျပီး .. စူးစမ္း စပ္စုဖူးခဲ့လား ..!!
... 99 ...
၃၀ ဇူလိုင္ ၂၀၀၈။

8 comments:

  1. စပ္စုတာ ကေတာ့ ပိစိေလးကတည္းက ဒီလိုလုပ္ဆို ဟိုလို လုပ္လို႕မရ ဘူးလား ခဏခဏ ေမး လို႕ ... အခုထိပါပဲ ... ခဏခဏ ႐ိုက္ ခံရတုန္းကေတာင္ အေမးအျမန္း က မေလွ်ာ့ ခဲ့တာ :P

    ReplyDelete
  2. ေရးထားတာေတြကေတာ့ အရမ္းေကာင္းတယ္ဗ်ာ .. မွန္လည္း မွန္ပါတယ္ ... စပ္စုတာေတာ့ ႐ွိတယ္ဗ် ... ေအာက္ဆံုးက
    ေမးခြန္းလို႕ေတာ့ မစပ္စုဖူးဘူးဗ် ... ဖတ္ရတာ
    တန္ဖိုး႐ွိတယ္ဗ်ာ

    ReplyDelete
  3. ဟားးး မိုက္တယ္ကြာ..
    Critical Thinking ကို စပ္စုတယ္လို႔ ဘာသာျပန္ဖို႔ တခါမွမစဥ္းစားမိခဲ့ဖူးဘူး။ တကယ့္ကို ကြက္တိ။ ေက်းဇူးဗ်ို႕။

    ReplyDelete
  4. အသက္ငယ္တုန္းမွာ စူးစမ္းတာျဖစ္ျဖစ္ စပ္စုတာျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းပါတယ္။ ကေလးေတြကို စနစ္တက်စူးစမ္းခြင့္ေပးရမွာက လူၾကီးေတြရဲ႕တာ၀န္ပါ။ ဘယ္ဟာကုိ စူးစမ္းတာ ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူး ဆုိတာလည္း လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြလုိတယ္။

    ႏိုင္းႏိုင္းေရ မင္းနဲ႔ငါ သေဘာထားေတာ့ ကြဲလိမ့္မယ္။ စာသင္ခ်ိန္မွာ ပန္းခ်ီဆြဲတာကေတာ့ မလုပ္သင့္တဲ့အရာ။ စာကိုစိတ္၀င္တစားနားေထာင္ၿပီး သင္တဲ့စာကို ပိုၿပီး စူးစမ္းသင့္တာေပါ့။ ငါတုိ႔ေက်ာင္းေတြမွာ မရွိတာက စူးစမ္းခြင့္မေပးတာပဲ။ အဲေတာ့ မင္းလဲ စာသင္ခ်ိန္မွာလည္း စူးစမ္းတာျဖစ္မွာေပါ့။ လႊမ္းမိုးရဲ႕ သီခ်င္းကို ၾကားဖူးမွာေပါ့၊ `ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က အတန္းထဲ မွာ ခံုေခါက္ရင္းသီခ်င္းေလးဆုိ… ´ ဆုိတဲ့သီခ်င္းကိုေလ။ အတန္းထဲမွာ စာသင္ခ်ိန္ တျခားဟာလုပ္ရင္ေတာ့ ဆရာမက ေျပာမွာပဲေနာ္…

    တကယ္ေတာ့ စနစ္တက်ေလး စူစမ္းစိတ္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲေနာ္။

    ငါကေတာ့ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ စူးစမ္းဖူးပါရဲ႕။ ဘာကိုမွေတာ့ စနစ္တက်မျဖစ္ခဲ့ဘူး။

    ဆက္ေရးပါ။ အားေပးေနတယ္…

    ReplyDelete
  5. တစ္ခါတစ္ခါ ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ဖတ္ရင္း ကိုယ့္ဘာသာ ျပန္စူးစမ္းမိပါတယ္။
    ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ဘယ္လိုေရးပါလိမ့္။ ေရးသားတဲ့သူဟာ ဘာကို ေတြးမိလို႔မ်ား ဒီလို ေရးခ်ပါလိမ့္။ ကိုယ္ကေရာ ဒါမ်ိဳးစာေတြ ေရးနိုင္မလား။ အဲဒါေတြကို စူးစမ္းတယ္ေခၚရင္ စူးစမ္းမိပါေၾကာင္း။

    ReplyDelete
  6. ေလာကႀကီး
    နာက်င္မႈေတြ
    စြန္႕လႊတ္ရမည့္ အရာမ်ား
    ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ...

    ReplyDelete
  7. hey 99,

    very good article and we are absolutely the victims of false system.

    sin pauk

    ReplyDelete
  8. ကၽြန္ေတာ္လဲ အလုပ္ေတြ႐ႈပ္ၿပီး မလွည့္ျဖစ္ဘူးဗ်ာ။
    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ဖို႔ရွိတာေတြ လုပ္ဖို႔ အျမဲစဥ္းစားေနပါတယ္။
    ဒီစာကိုဖတ္လိုက္ရတာ ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်တယ္ဗ်ာ...

    တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးကေတာ့ မေကာင္းတာလား မသိပါဘူး။
    ဥပမာ စာသင္ခ်ိန္မွာ စာသာသင္ရမယ္ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းႀကီးကိုက လြဲေနတာလို႔ ျမင္ေနမိတယ္။ ခေလးတစ္ေယာက္ ကို စာသင္ခ်ိန္မွာ စာပဲ သင္ရမယ္လို႔ ေျပာေနမယ့္ အစား ကေလး စိတ္၀င္စားေအာင္ သင္တဲ့စာကို ဘယ္လိုျပင္ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးက ပိုေကာင္းတယ္လို႔ျမင္လာတယ္။ ကဗ်ာကို ပန္းခ်ီနဲ႔ ဆြဲတာစိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတာ သူတို႔အတြက္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ Research ေတြ လုပ္စရာမလိုဘဲ ရတဲ့ Result တစ္ခုပါပဲ ဒါကိုေလ့လာမယ့္ အစား ဒဏ္ေပးတယ္ဆိုတာ..
    အင္းေလ အဲဒါမ်ိဳးေတြေၾကာင့္လို႔ေျပာရမွာပဲ..

    ငယ္ငယ္ထဲက အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ စာကို စိတ္မ၀င္စားပဲ ကိုစိတ္၀င္စားခ်င္တာကို သာ စိတ္၀င္စားခဲ့တဲ့သူမို႔လား မသိပါဘူး။ သေဘာထားခ်င္း ထပ္တူထပ္မွ်ကို က်ပါတယ္ဗ်ာ..

    အဲဒီလို ပံုစံခြက္ထဲက ဘာမွမေတြးသင့္ဘူးဆိုတဲ့ သူေတြ သူတို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ေတြ အဲဒါေတြနဲ႔ ခုေခတ္ ခေလးေတြကို ထပ္ေမြးထုတ္ေပးေနျပန္ၿပီ ဆိုေတာ့
    အင္း လံုးလယ္ ခ်ာလယ္ ဆိုတာ အဲဒါမ်ိဳးလား လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ ေမ်ာက္ငါးေကာင္ ကိုလဲ သတိရတယ္။

    ReplyDelete

အေတြးအျမင္ေလးေတြ ေ၀မွ်သြားႏုိင္ပါတယ္...